Σύμφωνα με τα ιστορικά αρχεία
Χουχανσού 后汉书 (Houhanshu), το έτος 64 μ.Χ. στη διάρκεια της βασιλείας Γιουνγκ Πινγκ
永平七年 (Yong
Ping) της ανατολικής δυναστείας Χαν
汉朝 (Han 25 - 220 μ.Χ.), ο αυτοκράτορας Μινγκ Ντι
汉明帝 (
Ming Di) αφού είδε ένα όραμα, έστειλε μια ομάδα ανδρών του να μελετήσει το Βουδισμό στον δυτικό κόσμο. Μετά από τρία χρόνια, επέστρεψαν οι άνδρες του αυτοκράτορα με δύο επιφανείς ινδούς μοναχούς, τον Μο Τενγκ 叶摩腾 (Mo Teng) και τον Τσου Φα Λαν 竺法兰 (Zhu Fa Lan). Έφεραν μαζί τους δύο άσπρα άλογα φορτωμένα με έγγραφα σχετικά με τον Βουδισμό. Αυτή ήταν η πρώτη φορά που εμφανίστηκε ο Βουδισμός στην Κίνα.
Ο αυτοκράτορας για να εκφράσει τις ευχαριστίες προς τους δύο μοναχούς με τα λευκά τους άλογα, διέταξε την κατασκευή ενός μοναστηριού που θα ονομαζόταν Μπάι Μα Σι 白马寺 (Bai Ma Si) "Ο ναός των λευκών αλόγων". Η κατασκευή του ναού ξεκίνησε το 68 μ.Χ. Στο διάστημα αυτό, οι δύο μοναχοί ήταν απασχολημένοι μεταφράζοντας ινδικές γραφές στα κινέζικα. Τα πρώτα κινέζικα έγγραφα ονομάστηκαν Σου Σου Αρ Τσανγκ Τζινγκ 四十二章经 (Si Shi Er Zhang Jing) "Σαράντα δύο Κεφάλαια Ιερών κειμένων", τα οποία προσέλκυσαν πολλούς μοναχούς κάνοντας τον ναό κέντρο για την βουδιστική δραστηριότητα στην Κίνα. Ο ναός αυτός απολαμβάνει τη φήμη του πρώτου βουδιστικού ναού της Κίνας και έχει μια ιστορία πάνω από 1900 χρόνια. Βρίσκεται στα νότια του βουνού Μανγκ (Mang Shan), περίπου επτά χιλιόμετρα από την πόλη Λούο Γιάνγκ 洛阳 (Luo Υang).
Στα ανατολικά και δυτικά της πύλης του ναού Μπάι Μα, βρίσκονται οι τάφοι των δύο πρώτων μοναχών του ναού, η οποίοι είναι ένα από τα έξι πιο περίφημα αξιοθέατα του μοναστηριού. Επίσης υπάρχει εκεί και μια πέτρινη ταμπλέτα σχεδιασμένη από τον ηγούμενο Σαμαν Γουέν Τσάι (Shaman Wen Cai) κατά τη διάρκεια της δυναστείας Γιουάν 元朝 (Yuan 1260 - 1368). Η καλλιγραφία του ηγούμενου περιγράφει την ιστορία του ναού.
Στην περίοδο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας (1967 - 1977) και νωρίτερα ακόμα, όλα τα μοναστήρια στη Κίνα έκλεισαν και πολλά από αυτά καταστράφηκαν. Το Μπάι Μα όπως και το περίφημο μοναστήρι Σάο Λιν ήταν πλέων εγκαταλελειμμένα. Ένας μάχιμος μοναχός του ναού Σάο Λιν και αντιπρόεδρος της βουδιστικής ένωσης της επαρχίας Χο Ναν 河南 (He Nan), ο δάσκαλος Σι Χάι Φα 释海法 (Shi Hai Fa), το έτος 1956 πείθει το κυβερνητικό συνέδριο πως ο ναός Μπάι Μα και ο ναός Σάο Λιν είναι μνημεία για την Κίνα με μεγάλη ιστορική και πολιτιστική αξία. Τους είπε ακόμα ότι η Κίνα θα είχε περισσότερο όφελος να τα συντηρεί παρά να τα κατεδαφίζει. Έτσι από το 1963 οι δύο αυτοί ναοί, όπως και πολλοί άλλοι, ανακηρύχτηκαν από την κινεζική σύνοδο ως δύο από τα τελευταία απομεινάρια του εθνικού πλούτου και ξεκίνησε η αποκατάσταση τους. Ο ναός Μπάι Μα άρχισε πάλι τις δραστηριότητές του ως κέντρο βουδιστικών μελετών και ο ναός Σάο Λιν κέντρο βουδιστικών μελετών αλλά και κέντρο πολεμικών τεχνών.
Ο μεγάλος δάσκαλος Σι Χάι Φα έμεινε στο μοναστήρι Μπάι Μα ως απλός μοναχός μα το 1989 του επέτρεψε η κυβέρνηση να εκπληρώσει τα καθήκοντά του ως ηγούμενος του ναού.
Ο ναός Μπάι Μα υπέστη πολλές επισκευές και ανακαινίσεις σε όλες τις προηγούμενες δυναστείες. Η σημερινή εμφάνιση είναι πολύ διαφορετική από την αρχική. Αυτό που βλέπουμε σήμερα αποκαταστάθηκε κατά τη διάρκεια των δυναστειών Μινγκ 明朝 (Ming 1368 - 1644) και Τσινγκ 清朝 (Qing 1644 - 1911), με συνολική έκταση 34.000 τετραγωνικών μέτρων.
Παρόλο που ο ναός Μπάι Μα ανήκει σήμερα στο βουδισμό Τσαν του ναού Σάο Λιν και ο μεγάλος δάσκαλος Σι Χάι Φα ήταν ηγούμενος εκεί, δεν ήταν στην ιστορία του ποτέ και δεν είναι κέντρο πολεμικών τεχνών.